پنج شنبه های گیمیفیکیشنی

مدرس : مهدی قاسمی
زمان قرارگیری : 15 / 12 / 1398
دسته بندی : بازی سازی

برای دسترسی به این دوره   نیاز است ابتدا وارد سایت شوید.
قیمت دوره : رایگان
وضعیت دوره : درحال برگزاری
تعداد قسمت ها : 8


توضیحات

گیمیفیکیشن یا بازی پردازی رو ممکنه خیلی از شماها تا به حال اسمش رو هم نشنیده باشید ، دقیقا چیه و چه هدفی رو دنبال میکنه.

گیمیفیکیشن چیست؟

بازاریابی محتوا یا Content Marketing یکی از معروف ترین شیوه های بازاریابی دیجیتال در جامعه امروزه ولی با پیشرفت تکنولوژی و پدید آمدن راه کار ها و استراتژی های جدید بازاریابی این مدل بازاریابی هم جای خودش رو به استراتژی های جدید بازاریابی خواهد داد. یکی از این استراتژی های بازاریابی دیجیتال، گیمیفیکیشن یا بازی پردازیه.

گیمیفیکیشن یعنی استفاده از ابزار های سرگرمی برای اهداف غیر از سرگرمی مثلا معرفی یک محصول.

مثال های گیمیفیکیشن

مثلا کمپانی M&M's که تولید کننده شکلات معروفیه سال ۲۰۱۳ با تولید بازی بسیار موفق M&M’s Eye-Spy Pretzel کمپین موفقی برای فروش شکلات های خودش ایجاد کرد. یک نمونه کامل بازاریابی از طریق گیمیفیکیشن ، یعنی تبلیغ و معرفی محصول با سرگرم کردن مشتری.

یا مثلا اپلیکیشنی درست کنیم که آموزش های تخصصی مثل برنامه نویسی رو به صورت بازی به دانشجو آموزش بده. نمونه موفق این مثال رو میتونیم اپلیکیشن Khan Academy معرفی کنیم.


از گیمیفیکیشن علاوه بر معرفی محصول میتونیم در حوزه های مدیریتی و روانشناسی هم استفاده کنیم.


برای مثال Pain squad بازی که به بیماران سرطانی کمک کرد تا با بیماری خودشون مبارزه کنند.

یا Foldit یک بازی پازلی که در تحقیقات مربوط به ایدز جهش بزرگی رو ایجاد کرد.

یا مثال برای مدیریت : Opower، مردم رو در قبال مصرف انرژی مسوولیت پذیر کرد.

مثال های خیلی زیادی برای نمایش قابلیت های گیمفیکیشن میشه زد و صد در صد مبحث گیمیفیکیشن به همین چند نمونه خلاصه نمیشه و حتی خود تو میتونی یک مدل بازاریابی گیمیفیکیشنی برای کسب و کار خودت درست کنی.

 

 انجمن علمی مهندسی کامپیوتر     کارگروه آموزش

جلسات این دوره

-- شما قادر به دیدن این بخش نمی باشید --

ابتدا وارد سایت شوید